کد خبر : ۲۲۲۷۰۷ تاریخ خبر: ۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ساعت ۱۲:۲۶

روح الله بهشتی فرد
ساختمان جدید و مجهز سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی ، پدافند و بحران شهرداری دزفول احداث می شود/

 ساختمان جدید و مجهز سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی ، پدافند و بحران شهرداری دزفول احداث می شود/


به گزارش دز ان ان، روح‌الله بهشتی‌فرد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: زمینی به وسعت حدود ۱.۵ هکتار برای احداث ستاد فرماندهی آتش نشانی دزفول در نظر گرفته شده است که با احداث این ایستگاه علاوه بر ایجاد سایت آموزشی، ایستگاه مرکزی آتش نشانی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرستان نیز در آن تجمیع می‌شوند.

وی اظهارکرد: ایستگاه مرکزی جدید آتش نشانی دارای بخش‌های مختلف آموزشی، سالن ورزشی، استخر آموزشی، انبار، کارگاه و تعمیرات است که برخی خیران شهرستان آماده مشارکت در ساخت و تجهیز این ایستگاه هستند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول با بیان اینکه براساس استانداردها به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت یک ایستگاه آتش نشانی باید ایجاد شود، گفت: دزفول هم اکنون دارای پنج ایستگاه آتش نشانی است که با توجه به وسعت شهرستان و پوشش عملیاتی ۱۲ شهر تابعه این آتش نشانی حداقل به ۲ ایستگاه جدید نیاز دارد.

وی افزود: یک ایستگاه آتش نشانی در شرق دزفول و یک ایستگاه در جنوب این شهر برای پوشش روستاها و شهرهای تابعه ضروری است.

بهشتی فرد تمرین و آموزش مستمر را نیاز آتش نشانی دانست و بیان کرد: حفظ نشاط و آمادگی حداکثری نیروهای آتش نشانی ضرورتی اجتناب ناپذیر برای ارایه بهترین عملکرد در زمان حادثه است به همین دلیل ایجاد و توسعه زیرساخت‌های رفاهی و آموزشی آتش نشانی اولویت دارد.

آتش نشانی دزفول نیازمند بالگرد امدادی است

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول با اشاره به وسعت زیاد این شهرستان گفت: شهرستان دزفول چهار هزار و ۷۴۶ کیلومتر مربع وسعت دارد که حدود ۷۵ درصد این وسعت را مناطق کوهستانی سخت گذر تشکیل می‌دهد و دسترسی به آن در صورت بروز آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها بسیار دشوار است.

وی ادامه داد: امداد هوایی به منظور پاسخ سریع و موثر به حوادث آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع سخت گذر دزفول در صورت اخذ موافقت با تخصیص بالگرد در دزفول مستقر می‌شود که این موضوع در حال پیگیری است.

بهشتی فرد اظهارکرد: بالگرد آتش نشانی که ماموریت‌های امدادی و اطفای حریق را در شمال خوزستان به عهده دارد در صورت صدور مجوز در سطح کشور زیر نظر آتش نشانی در دزفول مستقر و فعال می‌شود که با صدور این مجوز احداث ایستگاه خاص امداد هوایی آتش نشانی نیز عملیاتی می‌شود.

 ایستگاه مشترک آتش نشانی و اورژانس احداث می‌شود

رییس سازمان آتش نشانی دزفول گفت: پیرو مذاکرات انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی دزفول مقرر شده ۲ ایستگاه ۲ کده ۱۲۵ و ۱۱۵ برای بهره مندی آتش نشانی و اورژانس به صورت مشترک احداث شود.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه در حال نهایی شدن است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی دزفول اعلام آمادگی کرده است که درصورت تخصیص ۲ قطعه زمین توسط شهرداری، ساخت و تجهیز آن را برعهده بگیرد.

گفتنی است، شهرداری دزفول با بیش از ۱۱۰ سال سابقه یکی از قدیمی‌ترین شهرداری‌های کشور است با این وجود نسبت به تجهیز این آتش نشانی در سال‌های اخیر کم کاری شده است.

اگرچه سازمان آتش نشانی دزفول تنها وظیفه امدادرسانی در محدوده این شهر را برعهده دارد ولی هم اکنون علاوه بر ۱۲ شهر تابعه شهرستان در صورت لزوم به کمک سایر آتش نشانان در شهرستان‌های مجاور نیز می‌رود.

آتش نشانی دزفول دارای پنج ایستگاه فعال است.

برچسب ها: روح الله بهشتی فرد آتش نشانی دزفول